Wednesday, April 4, 2012

Manusia Dengki?

Click on the picture for larger view

People really need to get a life.. Just because I put a picture of Megan Fox as my profile picture, doesn't mean I 'perasan' I look like Megan Fox right? It doesn't mean that I'm claiming Megan Fox is me. It simply means I adore her. And that can be consider to other well known artists as well. Creeps -.-

'That' picture, right up there, had been long gone in my Profile Picture album in Facebook. Means, it was uploaded back in 2010. That's like woot? Kind of 2 years ago.. You know, there's a reason why I made so many photo albums in Facebook. There's the Myself 2011, Myself 2012 etc etc.. I know it might sounded like I ain't got no life, but I guess it should have come across to you by now, why did you make an album that says Myself, while you can simply put it all in the Profile Pictures?

See, you don't always put your own pictures as your Profile Picture. You put your favourite cartoon characters, your favourite band, actress, actors etc. And so if I put Optimus Prime in my Profile Picture and so many people commenting "wow, you have abs of steel", "wow, you're really shining", or "I love your rod", does that simply means I look like Optimus Prime? Does it mean I am Optimus prime? No ain't it? Now you wouldn't get all fessed up saying this to your clique of friends "Hey, there's this Malay girl claiming that she's this hot metal, Optimus Prime". But it would be a different story if the photo that I put there is a very pretty girl.. Ooohhh.

I really don't understand some people. If it's someone famous who have this beautiful hair, sexy clothes etc, you'd be drooling over her/him and claiming him/her as your future husband/wife, claiming yourself as number one fan, calling them pretty, handsome etc. But if it's someone ordinary/someone next door, you would have all this perception where:
" Eh perasan cantik/hensem je minah/mamat ni "
" Eh, haram tengok "
" Eh ape ni, kejap pakai tudung, kejap tak, haram haram "
" Tak nak la aku letak gambar aku dengan dia (yg tak sama jantina) as Profile Picture. Nanti ape pulak orang-orang kata.. Tak elok.. " * tapi tengok2, letak gambar artis Korea seksi pakai skirt pendek ketat & pada caption gambar tu siap claim sebagai "My Wife" *

Buangkanlah sifat dengki dalam diri anda jika ada, selagi boleh. Aku ade jugak envy orang-orang yg lebih berjaya dari aku, tapi aku takde lak nak kutuk kutuk dorang.. Instead, perasaan envy tu aku tukar menjadi sebagai semangat. Semangat untuk lebih berjaya. Malah, aku mungkin jugak mendekati/tegur-menegur orang-orang yg lebih berjaya dari aku ni untuk cungkil tips-tips dari mereka agar aku pun dapat berjaya macam mereka jugak :)

Sama la jugak dengan orang yg lebih lawa/cun dari aku. Aku takde la nak condemn dorang (unless dorang yg condemn aku dulu. Haha) & gelar dorang ni perasan la ape la. Walaupun terserlah jugak ke-perasan-an tersebut. Tapi biaq pi la kalau dorang nak perasan ke ape-ape pun ke, bukannye kacau hidup aku pun kan? So, tak menjadi masalah pun.. Instead, kadang-kadang tu, aku makin cuba untuk bertegur sapa dengan dorang. Mana tau boleh cungkil tips-tips kecantikan yg boleh aku guna pakai ke? hehehe.

Pada pendapat aku, orang-orang yg suka sangat 'cakap-cakap mendengki' macam ni sebenarnye tak bersyukur dengan pemberian Tuhan.. Yela, kalau dia bersyukur, mestila dia terima kan ketentuan Tuhan? Tak 'mencari-cari' kesalahan/kesilapan orang lain..
Aku rasa dari hati lah akan menggambarkan total overall diri kita macam mana.. Walau penampilan mengikut syarak, bertudung labuh litup etc, tapi kalau bila bercakap asyik nak mencarut-carut, perangai kasar, suka cakap-cakap belakang, mengumpat & fikir yg orang lain tak dapat menandingi kebaikan dia, tak guna jugak kan?

Aku sendiri pun tak perfect.. Kalau aku perfect, mestila aku dah kawen dengan Johnny Depp & ade 6 orang anak dengan dia :)