Monday, August 1, 2011

Konichiwa Bitches

"Every religion taught the same thing. To be good and good to others”



Salam and well wishes to all my lovely readers :) the month of Ramadhan is coming and I wishes you all a good fasting.

I can tell you that I’m no Miss goody two shoes, not that perfect. But hey, despite being imperfect or crazy at times, I still am thankful for being me, for who I am. At least I’m not a clone of everyone else and have my own traits that my friends or people around me can signifies, instead of being the plain old boring jane.. I realized the not-so-frequently blogging lately. Actually, there are so many things that I wish to write. But I can’t seems to find the right words or sentences to blurt it out.

There are some things that I think I need to enlighten about. So many things been happening actually and despite that, it doesn’t stop me from living and being who I am. I mean, takda apa pun yg perlu di enlighten or clarify sebenarnya. Tapi just so you know, geram la kan orang orang main ikut sedap mulut ja cakap & tak pernah pun nak bertanya pada diriku ini.. Ceh, so memang bertepuk gembira la diorang sebab memang supaya aku geram la objektif & motif asal dorang pun :)

Ape pun, tak salah kan bertanye? Means, aku pun bukannye jenis yg rimas atau fikir “eh penyibuk betul la budak ni nak bertanye macam macam” haha. Tanye dan sy pastinya bagi jawapan kpd persoalan anda. Dan jawapan aku tu pun takde la meleweh leweh panjang berjela sampai kena mereka cerita cerekarama dusta in order to impress other people(s). If you’re on the right side, no matter how crazy it may sounds, tak perlu nak takut ape2. Aku pun pernah jugak judge people bila hanya dengar cerita sebelah pihak je. And I did something so that I can hear both sides. To be honest, tak berapa bangga la dgn cara aku did things tu sbb bercampur dgn emosi yg terlebey suda pada ketika itu. Dan tak tau la sama ade org tu dah heard my apologies.. Well, it was all lies, from the man. Dan kadang kadang aku wonder lies ape pulak yg dia duk create, since we are not in a good terms anymore? Nampak baik & elok je kan the person? Mmg dia tetap nampak baik di mata aku, walaupun kalau difikirkan secara waras, betapa sakitnye hati aku dgn benda benda perkara yg dia dah buat. Dia nampak baik until a few weeks ago if I’m not mistaken. Tak berapa penting pun tarikh/mase tu.

Honestly, bravo for berjaya mengaburi mata ramai pihak. Aku tak aibkan atau malukan sesiapa la disini, tapi kalau orang asyik terus terusan bercakap/mengutuk tentang diri kita, tak perlukah kita bersuara sesuatu? At least, aku tak busuk hati sangat sampai bagi tau segala texts dan calls orang lain, supaya org tu rase malu? Tidak seperti org tersebut yg dah lakukan.

Aku nak tanye la pada korang, kalau org yg korang sayang, buang korang/lepaskan korang mcm lepaskan sampah, agaknye ape perasaan korang? Just nak duduk senang sambil minum lemonade dgn gembiranya tanpa rase marah/sedih langsung? Then orang yg korang percaya, no matter how angry or upset you’re with them, korang tak tergamak pun nak burukkan dia depan org lain, walhal adik beradik sendiri pun. Even korang ade masalah, korang tell friends yg korang percaya dorang takkan tell and pass the stories around. Tapi perkara tu berlaku sebaliknya dan orang orang semua label/cop korang ni dgn macam macam nama, even babitkan moral/mentality you sebagai seorang Islam yg hanya mengamalkan suruhan agama? Tak perlu rase marah ke?

Mestila rase marah dan semestinya akan banyak keluarnye perkataan perkataan carut & yang tak patut dari mulut korang haha. Sama la mcm aku.. Aku dh biarkan org pijak kepala aku agak lama selama ni. Perlu ke terlalu bersabar lagi? Kalau nak cerita segalanye, sampai esok pun tak abis..

Cukup aku katakan kat sini, aku tak akan start ckp benda benda yg org tak nak dengar kalau org tak start cakap dulu.. Dan semestinya mesti la kalau boleh, nak settle this matter dgn that guy tu je. Buat ape babitkan org lain dlm mslh relationship sendiri? Mcm aku ckp td, aku tak babitkan org org lain yg tak berkaitan melainkan org tu dulu yg mula babitkan org lain. Tapi hampeh je, aku texts atau calls pun, none of it replied or answered. The only time he answered was when I sent him my condolences. Tau tau je, ade orang orang lain diluar sana duk mengata aku. Dan yg paling hampehnye semua org tu adalah perempuan? Bak kata kwn aku, nampak sangat dengkinye.. Dengki kot sebab dulu dia takde can nak jadik girlprennn sbb aku dah cantas dulu. Mungkin meraih simpati perempuan lebih senang kot daripada meraih simpati lelaki? haha. Yela, perempuan kan mulutnye lebih berpuake u’olls.. Tapi ape yg depa tak tau, mulut aku ni lebih berpuake kalau nak dikira dgn kalkulator.. Lebih berpuake sbb puake aku dari akar umbi jiwa or omputeh kata souls :) hahah

Ape ape pun, jgnla mudah sangat nak membenci org lain.. Aku tak kacau hidup sesape pun.. Kalau org lain rase tergugat atau rase hidup dorang kena kacau, itu paranoid diri sendiri. Ape kaitannye dgn aku? Aku tak menghasut sesiapa pun supaya percaye dgn ape yg aku kata? Sesiapa yg baca ape yg aku tulis sekarang ni, boleh judge sendiri. Terbuka. Dah sampai tahap nak buka pekung sendiri/mengaibkan aku supaya org org nampak aku ni org yg kejam/devil or whatever? Silakan lah tunjuk bukti bukti? Jgn hanya tau nak menyalak woof woof je.. Cakap & duk mengutuk bukan main lagi. Tunjukkan bukti yg aku ni kejam, evil etc? Nak take snapshots of the texts that I sent to that particular person? Go ahead la, memperbodohkan diri sendiri je.. And I'm sure everyone can see that?

Orang orang kata, "jgn nak tunjuk alim la weii, pakai tudung segala tapi perangai hancuss. Tak seberapa". At least aku amik pendekatan utk pakai tudung. Pakai lebih baik dari tak pakai langsung kan? Ade lebih baik dari takde langsung. Meh sini, mai, aku nak ckp, pemakaian tudung tu bukannye nak menunjuk pada orang yg kta ni alim. Sama jgk seperti solat. Solat utk menunjuk nunjuk pada org lain ke? Supaya org lain rase "oh bagusnya dia ni", oh this and oh that? Segala ibadah/tuntutan agama yg kta lakukan bkn utk menunjuk nunjuk pd org lain. Kalau korang org Islam, korang pernah dengar dan sepatutnye tau this, bahawa sebarang ibadah yg dilakukan hanya utk menunjuk nunjuk pd org lain, hukumnya boleh dijatuhkan kpd haram? Tudung sebenarnya takde kaitan dlm menentukan perangai seseorg. Tapi sokongla bila org nak bertudung.. Walaupun perangai dia KO ke KIOK ke, at least dia nak ubah something than nothing at all kan?

Aku pun tak tau kenapa lelaki perlu sgt nak marah atau rase tak puas hati padahal dia yg buang/lepaskan kita mcm sampah? Sampai nak heboh hebohkan pada semua org/aibkan orang?
Ni bukan la kali pertama aku berdepan dgn situasi mcm ni. Sebelum sebelum ni pun ade jgk. Lagi teruk ade la. Tapi kali ni terkilan sikit, sebab sepatutnye org yg lebih dewasa dari kita sepatutnye lebih tahu mcm mane nak handle this situation? Bknye semakin menghuru harakan keadaan and let it got out of control.

I used to think that I know this person, but come to think of it, I don't know him. Berhenti la mempermainkan perasaan orang lain.. Jgnla berselindung di sebalik kerjaya/jawatan dan life yg ade. You used to have someone that loves you deeply straight from the heart, someone who finally accepted you for who you are and your pasts. Despite the age, the distance, and the future she might be having if she's with you. If not, takkan la dia sedih gile hanye sbb nak lepaskan kau? Well, that's history. I can see clearly the person that you are now. And it's nothing but lies and made up stories :)