Thursday, February 17, 2011

Lacy Peak-Off Shoulder Dress

Hellooww readers :)

Hari ni nak cerita tentang pakaian! Semestinya perempuan, mestilah sukakan pakaian kan ;p hahaha. Tapi apa yg nak diceritakan disini ialah, pakaian-pakaian yg cantik tak semestinya yg berharga ratus ratus. Tapi (byknye tapi) haha, mmg lumrah lah agak susah utk mencari pakaian yg lawa tanpa tanda harga RM60 ke atas hehehe. So, bagi sesiapa diluar sana, opkos la kenapa nk susah susahkan diri, senang je, beli je yg dh mmg jelas ade di depan mata :)

You have to open your eyes a bit more wider in search of cool dresses/clothing which is under RM20. Yes, under RM20, believe it or not. Baru-baru ni sy telah pergi ke Carrefour Wangsa Maju. Jln punye jln disitu, ternampak ade 'pameran' (betul ke ayat ini? haha) baju-baju stok reject dari Jepun. Betul atau x betul tu x tau la kan. Tapi harga semua baju disitu adalah RM15/ sehelai. Semasa tgh membelek belek baju kat situ, ternampak 1 baju yg agak lovely dan kalau kat kedai-kedai luar sana, sy rasa baju tersebut mungkin dijual dgn harga at least RM80 atau mungkin lebih. Mcm ni la lebih kurang rupa baju tu haha:


Dan..gambar sebenar baju yg dibeli:



Material yg diperbuat drpd baldu, peak-off shoulder (puffy shoulder), shoulder pads, peterpan collared neck, dan lace! :)

The lace at the waist are a bit wider, but I've done some alteration and make it less wider. Plus, I've done some alteration and make it into more of a trench coat instead of the dress. The reasons I do so is because the waist can only fit 25 or 26 inch waist haha. Mine is like what, 30 inch or something -.-" I would be swallowing all my guts and holding my breath in order to button it all up lol

It looks very Victorian :) I'm lovin' it